ZOHRE-AZ WEBLOGINA XOS GELIBSINIZ !

Sunday, December 26, 2004

خليج فارس - خليج عرب و بــابــك

خليج فارس – خليج عرب و بــابــك
وزارت امور خارجه اخيرا در محل وزارتخانه اقدام به بر پايي نمايشگاهي از آثار – اسناد - تصاوير و نقشه هايي در رابطه با حقانيت خليج فارس در برابر جعل نام آن به عربي بر پا نمود كه در نوع خود اقدامي جديد و بجا بود . البته اگر اين اسناد بصورت مكتوب و يا رايانه اي در اختيار عموم بويژه محققان و تاريخ نگاران قرار مي گرفت بهره اي صد چندان داشت . معهذا اين حق قانوني هر كشوري است كه نسبت به محدوده رسمي جغرافيايي خويش حساسيت داشته باشد و به هر طريقي اعلام قدرت نمايد . چرا كه با مراجعه به اين اسناد و مدارك ميتوان در يافت كه چگونه دست اندازيها و تجاوزات ارضي همواره در ابتدا با جعل نام آغاز گرديده و نهايتا با جعل هويت – فرهنگ – زبان و حتي انديشه يك ملت ، تا نهايت درجه استعمار و تسلط پيش مي رود . شايد در عرض دو قرن اخير هيچ ملتي به اندازه ملت ترك و هيچ سرزميني به اندازه آذربايجان در معرض چنين مجعولات و تصرفاتي قرار نگرفته باشد ! با مشاهده نقشه كشور در زمان صفويان و مقايسه آن با نقشه امروزي به عمق فاجعه ميتوان پي برد و با عبرت از اين فجايع راه را براي دخل و تصرفات مداخله گران و زياده خواهان از همان ابتدا بايد كه بست .
البته اصول بين الملل ايجاب مي نمايد كه در خصوص حفظ اراضي تمامي علايق و سلايق كنار گذاشته شوند و اولويت ابتداعا به حفظ آن داده شود . اصول فوق الذكر نه تنها در خصوص اراضي و مرزها مورد توجه بوده و هست در خصوص مليت ها – فرهنگ ها – هويت هاي ملي و غيره نيز جريان داشت و دارد . تعاريف واضحي كه از واژه هاي ملت – قوم – مدنيت – مرز – نژاد – مذهب – زبان – واحد پول حتي ، در منظر بين الملل مي رود ، خود در واقع مرز ميان هر واژه را بطور روشن بيان مي نمايد . و بدين طريق است كه هر انسان داراي هويت خاص خود مي گردد و اين هويت بايد كه مورد حرمت ديگران قرار بگيرد . متاسفانه اعراب در طول تاريخ با توسل به مذهب مقدس اسلام اين حد و مرز اصولي را شكسته و موجب اختلالات دائمي در امر هويت خواهي و هويت طلبي همسايگان و ديگر ملل گرديده اند . بويژه با شروع دوران خلافت خلفاي عرب در سرزمين هاي مستعمره مسئله را چنان مشتبه نموده اند كه حتي پس از گذشت چهارده قرن از آن دوران ، هنور هم حق برابري با ديگران را ناديده گرفته و در اين ادعا اگر چه در برابر مدعيان زورگويي چون انگلستان و اسرائيل و آمريكا عاجزند ، اما در برابر ديگران كماكان خود را برتر و محق تر مي پندارند .
در همين راستا زماني كه در صفحات نه چندان صادق تاريخ به مبارزات بابك قهرمان در برابر يكه تازيهاي خلفاي عباسي بر مي خوريم به خوبي در مي يابيم كه اين غيرتمند تاريخ چگونه در برابر دشمني كه تمامي اصول و واژه هاي هويتي يك ملت را به تاراج برده بود قد علم نموده و راه را براي مبارزان ديگر هموار نمود . مبارزه با خلفايي كه خود را نماينده خدا در زمين مي پنداشتند و توان يك نه گفتن ساده را هم از ملل تحت استعمار خويش و حتي ملت خويش گرفته بودند ، آيا يك اسطوره نمي طلبيد ؟ مبارزه با خلفايي كه در سايه استعمار ملل و سرزمين هاي حاصلخيز عظيم ترين و افسانه اي ترين ثروت هاي تاريخ را در اختيار خود داشتند و از سوي ديگر با توسل به واژه ايمان و كفر هر مخالفي را به راحتي از ميان بر ميداشتند و قتل شيعيان را فخر خود مي شمردند و ملل غير عرب را به هيچ مي انگاشتند تنها در عهده كساني بود كه مي دانستند واژه هاي هويت چه معنايي دارند و حفظ اين هويت ابتدا با حفظ نام خــود شروع مـيگردد. . با علم به چنين حقايقي چه در محل وزارت خانه ها و چه در صفحات تاريخ جا دارد مسئولان در رابطه با چنين مجعولاتي در هر نقطه از كشور و در رابطه با تمامي شخصيت هايي كه به نحوي در قلوب قاطبه ملت جاي دارند ، از بر خورد دوگانه پرهيز نموده و خط مشي واحدي را در پيش گيرند تا بيش از بيش در ميان ملت ناظر، پايگاه ثابت و معتمدي داشته باشند .

0 Comments:

Post a Comment

<< Home